Ξεκινά τη Δευτέρα 9/04/2012 έως την Παρασκευή 25/05/2012, η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων ανέργων για τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων διάρκειας 100 ωρών, σε Βασικές Δεξιότητες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).
Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) στο πλαίσιο του Ε.Π. "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού” και ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται (συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών επιδομάτων) σε 22.000.000 €.
Οι άνεργοι που ενδιαφέρονται να εγγραφούν στο Μητρώο Ωφελουμένων για να καταρτιστούν στο προαναφερόμενο πρόγραμμα, πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν σε ηλεκτρονική μορφή, μέσω διαδικτύου, στην ειδική ιστοσελίδα (http://www.voucher.gov.gr) τη φόρμα «Αίτηση συμμετοχής».
Η κατάρτιση θα υλοποιηθεί από πιστοποιημένα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ), τα οποία θα παρέχουν στους καταρτιζόμενους και τη δυνατότητα πιστοποίησης από Φορείς Πιστοποίησης των βασικών δεξιοτήτων στη χρήση ΤΠΕ, που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της κατάρτισης
Καινοτομία του προγράμματος αποτελεί η χρήση για πρώτη φορά σε προγράμματα κατάρτισης ανέργων του Υπ. Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης και του ΟΑΕΔ, της «επιταγής κατάρτισης», η οποία θα χορηγείται από τα ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ στους ανέργους, προκειμένου να καταρτιστούν σε πιστοποιημένα ΚΕΚ της επιλογής τους, στο παραπάνω γνωστικό αντικείμενο.
Πρόγραμμα χρηματοδότησης παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας από Δήμους ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη.
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α' Βαθμού, με εξαίρεση όσους χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ Ι. Χρηματοδοτούνται Παρεμβάσεις σε κτίρια και υποδομές (ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού κελύφους, ενεργειακή αναβάθμιση των Η/Μ εγκαταστάσεων, αναβάθμιση του συστήματος φυσικού τεχνητού φωτισμού και εγκατάσταση συστήματος ενεργειακής διαχείρισης), καθώς και υποστηρικτικές λοιπές δράσεις (υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου, τεχνικές μελέτες, μελέτες ενεργειακής απόδοσης, ενεργειακές επιθεωρήσεις και δράσεις δημοσιότητας).
Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 107 εκ. ευρώ ενώ ο μέγιστος προϋπολογισμός ανά Δήμο κυμαίνεται από 200.000 έως 3.000.000 ευρώ, ανάλογα με τον πληθυσμό. Οι προτάσεις θα πρέπει να υποβληθούν ως τις 30 Ιουνίου 2012.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας με ψήφισμά του εκφράζει τη συμφωνία του και δηλώνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να συνδράμει στην ίδρυση, κατασκευή, δημιουργία και λειτουργία κέντρων φιλοξενίας, διαμονής και φροντίδας παράνομων μεταναστών.
Ειδικότερα στο ψήφισμα τονίζεται:
Μπροστά σε ένα τόσο σοβαρό κοινωνικό ζήτημα με τεράστιες προεκτάσεις για κάθε δραστηριότητα εντός της χώρας η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν κωφεύει και αναλαμβάνει, το μερίδιο που της αναλογεί για την ανακούφιση του προβλήματος, όπως δηλαδή με σταθερότητα πράττει έναντι κάθε ανάλογου προβλήματος που ταλανίζει την ελληνική κοινωνία.
Επειδή ακριβώς η λειτουργία χώρων φιλοξενίας είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος προκειμένου να μειωθούν και σταδιακά να εξαλειφθούν οι επιπτώσεις από τη διαβίωση χιλιάδων παράνομων μεταναστών στη χώρα, η ΠΕΔΚΜ συμφωνεί και δηλώνει ότι θα συνδράμει στην ίδρυση, κατασκευή, δημιουργία και λειτουργία τους.
Η λειτουργία τέτοιων χώρων φιλοξενίας δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να σημάνει έστω και την παραμικρή κοινωνική όχληση προς τις τοπικές κοινωνίες. Για τα θέματα φύλαξης, ασφάλειας, υγιεινής, διατήρησης της ομαλότητας θα πρέπει να υπάρξουν σοβαρές εγγυήσεις από την πλευρά της κεντρικής εξουσίας.
Επιπλέον, μέσα από τη λειτουργία τους θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα από την Κεντρική Εξουσία ώστε να ενισχύεται με κάθε τρόπο η τοπική οικονομία.
Πιο συγκεκριμένα:
Υπηρεσίες μιας στάσης θα πρέπει να συστήσουν οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι αλλοδαποί που διαμένουν στη χώρα μας. Η αρμοδιότητα μεταφέρεται από τους δήμους στις Διοικήσεις. Με εγκύκλιο που απέστειλε στους αρμόδιους φορείς το υπουργείο Εσωτερικών ενημερώνει ότι ενεργοποιήθηκε το νέο νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4018/2011ΦΕΚ Α΄ 215 / 30.09.2011) το οποίο αφορά στην «αναδιοργάνωση του συστήματος αδειοδότησης για τη διαμονή αλλοδαπών στη χώρα υπό όρους αυξημένης ασφάλειας,ρυθμίσεις θεμάτων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών».
Σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να ιδρυθούν στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις «υπηρεσίες μίας στάσης» με αρμοδιότητα την παραλαβή των αιτήσεων υπηκόων τρίτων χωρών, τη χορήγηση ή ανανέωση των αδειών διαμονής τους, καθώς και την επίδοση των σχετικώς εκδιδόμενων αποφάσεων. Για το σκοπό αυτό, η εν λόγω αρμοδιότητα (παραλαβής των ανωτέρω αιτήσεων) μεταφέρεται από τους Δήμους της Χώρας στις Υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, στη χωρική αρμοδιότητα των οποίων αυτοί υπάγονται.
Δημοσιεύτηκε πριν λίγες μέρες Υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 545/ 1-3-2012) με βάση την οποία είναι υποχρεωτική για όλους τους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ, των νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας, η σύνδεση με το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Το παράδοξο με την απόφαση αυτή είναι, ότι υποχρεώνει τους γιατρούς που δεν έχουν δυνατότητα, για τεχνικούς λόγους, πρόσβασης στο ηλεκτρονικό σύστημα
συνταγογράφησης, να αποζημιώνουν τους φαρμακοποιούς για κάθε χειρόγραφη συνταγή τους που αντιγράφουν στο ηλεκτρονικό σύστημα με συγκεκριμένο χρηματικό ποσό (πρόστιμο ενός (1) ευρώ ανά συνταγή και εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το ύψος του προστίμου που μπορεί στη διάρκεια ενός μήνα να συγκεντρωθεί, εάν ο γιατρός δεν συνταγογραφεί ηλεκτρονικά).
Η απόφαση του Υπουργείου Υγείας δεν έχει λάβει υπόψη μια βασική παράμετρο. Ότι δηλαδή , τα αγροτικά ιατρεία δεν είναι εξοπλισμένα με τον απαιτούμενο εξοπλισμό και δεν διαθέτουν σύνδεση στο διαδίκτυο. Και στην περιοχή του Δήμου Βισαλτίας τα περισσότερα αγροτικά ιατρεία ΔΕΝ έχουν ούτε Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, ούτε εκτυπωτές αλλά ούτε και σύνδεση στο Διαδίκτυο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν ηλεκτρονική συνταγογράφηση με αποτέλεσμα η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, να μετατρέπεται σε είδος πολυτελείας.
Οι δήμοι υποχρεούνται να εξοφλήσουν κατά προτεραιότητα και με ιεραρχημένο τρόπο το σύνολο αυτών των ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων (άρθρο 21 παρ. 8 & άρθρο 22 Α΄ παρ. 3(ε) του ν. 2362/1995, άρθρο 4 παρ. 5 του π.δ. 113/2010, εγκ.ΥΠΕΣ & Υπ. Οικ. 30/2011, ΚΥΑ οικ.50698/02.12.2011 (ΦΕΚ 2832/14.12.2011 τεύχος Β').
Λόγω της υπερσυσσώρευσης ληξιπρόθεσμών οφειλών οι Δήμοι σε πολλές περιπτώσεις, προκειμένου να εφαρμόσουν τον παραπάνω κανόνα, αφήνουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις απλήρωτες,. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση προβλημάτων με τους αναδόχους των τρεχουσών υποχρεώσεων.Ειδικότερα αε περιπτώσεις όπως της προμήθειας καυσίμων ή τις συντηρήσεις των οχημάτων και μηχανημάτων, δημιουργούνται κίνδυνοι για τη δημόσια υγεία ή την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών.