Απόφαση για τις προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης υπέγραψε, σήμερα 16/11/2012, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών.
Στην απόφαση καθορίζονται το ύψος, οι δικαιούχοι, τα κριτήρια καθώς και η διαδικασία χορήγησης του επιδόματος.
Αναλυτικότερα, η απόφαση προβλέπει ότι οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης καθορίζονται με βάση εισοδηματικά, περιουσιακά και άλλα κριτήρια. Αυτά είναι τα ακόλουθα:Εισοδηματικά κριτήρια
Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά τους ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, να ανέρχεται έως 25.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο, 35.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο χωρίς παιδιά, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί. Για τη μονογονεϊκή οικογένεια το εισόδημα αυτό ανέρχεται σε 38.000 ευρώ όταν υπάρχει ένα παιδί και προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί επιπλέον.
Στις περιπτώσεις μη υποχρέωσης σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, απαιτείται η υποβολή Υπεύθυνη Δήλωση από τον υπόχρεο.
Η αυθόρμητη και ανιδιοτελής εξέγερση των φοιτητών και της νεολαίας στο Πολυτεχνείο, το Νοέμβριο του 1973, αποτελεί ύψιστο παράδειγμα θυσίας του λαού μας, που εξέφρασε δυναμικά την αντίστασή του κατά της καταπίεσης και του παραλογισμού ενός αυταρχικού-χουντικού καθεστώτος. Μιας θυσίας που μετασχημάτισε την οργή και την απελπισία των Ελλήνων σε προοπτική ελπίδας. Μέσα από εκείνο τον αγώνα κερδισμένοι βγήκαμε όλοι, αλλά κυρίως το δημοκρατικό πολίτευμα, που έγινε ισχυρότερο. Και αυτό αποτελεί για μας ιερή παρακαταθήκη, καθώς η ενίσχυση της Δημοκρατίας είναι ένας αγώνας, τον οποίο οφείλουμε να δίνουμε και να κερδίζουμε καθημερινά.
Τότε τα Μηνύματα συνοψίστηκαν στις λέξεις: «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία» .
Μόνο 1,5 δις ευρώ, θα διατεθούν στους δήμους για να λειτουργήσουν το 2013, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κρατικού Προϋπολογισμού. Στην καλύτερη περίπτωση το ποσό αναμένεται να ανέλθει στο 1,8 δις, εάν αποδοθεί, όπως προβλέπεται, ειδική επιχορήγηση των δήμων λόγω ύφεσης, ύψους 312, 9 εκ. ευρώ.
Τι προβλέπει ο προϋπολογισμός
Πρώτον,σύμφωνα με την Εισηγητική Έκθεση Προϋπολογισμού 2013, τα προβλεπόμενα έσοδα από το Φόρο Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων (ΦΕΦΝΠ) θα ανέλθουν σε 9.369 εκ. ευρώ. Αν από αυτό το ποσό αφαιρεθούν οι κρατήσεις υπέρ ΟΓΑ, προκύπτει το καθαρό ποσό του Φόρου Εισοδήματος ύψους 8.365 εκ. ευρώ. Το 21,3% των εσόδων αυτών, όπως ορίζεται από τους Ν. 3852/2010 και Ν.3943/2011 χρηματοδοτεί τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους των Δήμων. Το ποσό αυτό ανέρχεται σε 1.782 εκ. ευρώ. Αντί αυτού του ποσού στα έσοδα των ΚΑΠ από το ΦΕΦΝΠ έχουν εγγραφεί 1.140 εκ. ευρώ. Η διαφορά δηλαδή που προκύπτει ανέρχεται σε 642 εκ. ευρώ.
Δεύτερον, τα έσοδα από το ΦΠΑ – δεύτερη πηγή εσόδων για τους ΚΑΠ- προϋπολογίζεται σε 13.717 εκ. ευρώ. Το 12% αυτού του ποσού, σύμφωνα με το Ν. 3852/2010 επιμερίζεται στους ΚΑΠ. Δηλαδή, 1.646 εκ. ευρώ. Αντί αυτού στον Προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί 972 εκ. ευρώ, διαφορά δηλαδή της τάξης των 674 εκ. ευρώ.
Τρίτον, τα έσοδα από φόρους περιουσίας προϋπολογίζονται σε 3.176 εκ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στους χρηματοδοτικούς πόρους των ΚΑΠ, εντάσσεται, σύμφωνα με το Ν. 3852/2010, το 50% των εσόδων του ΦΑΠ. Στην εισηγητική έκθεση στα έσοδα των ΚΑΠ από ΦΑΠ, έχουν εγγραφεί μόλις 243 εκ. ευρώ.
Τέταρτον, στο καλάθι των ΚΑΠ θα έπρεπε να ενταχθεί και το 21,3% από τα έσοδα Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ) του ΦΕΦΝΠ, δηλαδή άλλα 389 εκ. ευρώ καθώς και το 12% από τα έσοδα ΠΟΕ του ΦΠΑ, ήτοι άλλα 33 εκ. ευρώ. Η πρόβλεψη στον Κρατικό Προϋπολογισμό για τις παραπάνω αποδόσεις είναι μηδενική.
Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013 – 2016.:
Στο διάστημα που προηγήθηκε της κατάθεσης στη Βουλή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013 – 2016, το Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας επιδίωξε να έχει έναν καθαρό και ειλικρινή διάλογο με την Κυβέρνηση και τα Πολιτικά Κόμματα, που είχε σαν στόχο να ληφθούν όλες εκείνες οι αποφάσεις που θα μπορούσαν να κρατήσουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση όρθια και ικανή να υπερασπιστεί την Κοινωνική Συνοχή και να προσφέρει στους πολίτες ποιοτικές υπηρεσίες σύγχρονου κράτους.
Ως βάση του διαλόγου η ΚΕΔΕ έθεσε τη μεγάλη συμβολή των Δήμων στη συνολική προσπάθεια δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας, όχι μόνο με τη νέα οργάνωση των δομών τους και τη δραστική μείωση των δαπανών τους αλλά ακόμη και με την προσωπική συμμετοχή όλων των υπαλλήλων και των αιρετών με τη μείωση των αποδοχών τους να ξεπερνά το 50%.
Τα παραπάνω αποδεικνύονται εύκολα εάν αναλογιστούμε ότι από τον Καποδίστρια έως τον Καλλικράτη (01.01.2011) οι Δήμοι και οι Δήμαρχοι μειώθηκαν από 1.034 σε 325 (-69%), οι Δημοτικοί Σύμβουλοι από 16.390 σε 9.375 (-43%), το Νομικά Πρόσωπα και οι Επιχειρήσεις των Δήμων από 5.880 σε 1.138 (-81%), οι σχολικές επιτροπές από 9.000 σε 850 (-91%) και οι Ειδικοί Σύμβουλοι και Συνεργάτες από 2.298 σε 940 (-80%) και οι αποχωρήσεις των εργαζομένων που ξεπέρασαν τις 8.000 στη διετία.
Μηδενισμός των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, μείωση κατά 50% της αντιμισθίας τω προέδρων των Δημοτικών Συμβουλίων και των εξόδων παράστασης για επιτροπές και ιδρύματα των ΟΤΑ, κατάργηση της αποζημίωσης των συμμετεχόντων στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου συμβούλων, μείωση του αριθμού των συμβούλων και των συνεργατών στους ΟΤΑ είναι τα βασικά μέτρα που περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο για τον περιορισμό των δαπανών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Συγκεκριμένα:
Εκοιμήθη σε ηλικία 92 ετών ο μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής Δαμασκηνός.
Όπως ανακοίνωσε η Ιερά Σύνοδος, η εξόδιος ακολουθία θα ψαλεί στον Καθεδρικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Κομοτηνής την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου και ώρα 15.00 προεξάρχοντος του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου.
Μετά την εξέλιξη αυτή ματαιώνεται η επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου Β’ στη Νιγρίτα και στην Τερπνή που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012